torsdag 8 mars 2012

Typiskt...

Jag skulle vilja påstå att jag älskar snö... till och med väldigt mycket, MEN inte när jag hade bokat in i almanackan att jag och svärfar skulle mura upp min kryddbänk idag!
Så istället får det bli annat jobb idag, som inte kräver uppehåll i nederbörden.

Jag är medlem i något som heter Riksförbundet Svensk Trädgård, den föreningen som jag är med i heter Ringsjö Trädgårdsvänner. Jag uppdaterar min årskalender med deras program, är man mer intresserad kan man bli medlem och då går man in på deras hemsida http://www.ringsjotradgardsvanner.org/ .
Eller om man inte bor i närheten av Ringsjön med omnejd letar man upp sin närmaste förening och blir medlem där istället. Det händer alltid något roligt och vad kan väl vara trevligare än att träffa likasinnade. Det kostar en slant att vara medlem men i gengäld får man 6 nr av deras trädgårdstidning "Hemträdgården", möjlighet att vara med på aktiviteter och rabatt på vissa köpställen. Jag lägger deras webbadress i listan bredvid.

Nu ska jag fortsätta rita och planera mitt blivande växthus, pust! mycket att tänka på, men gör man en ordentlig och grundligt genomtänkt plan från början borde det bli som man tänkt sig.

Nu gör vi en gemensam önskning om töväder! jag längtar redan efter helgens utlovade 8 plusgrader och sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar