torsdag 22 mars 2012

Trädgårdsinspiration på TV

Nu finns det flera trädgårdsprogram att titta på på TV. Ni har nog inte missat mitt älsklingsprogram på 2:an med Alys Fowler- Den njutbara trädgården. Men det finns ju fler...

Året i trädgården är ett engelskt program med Monty Don, känd trädgårdsprofil. Programmet går på tisdagar, men om man som jag inte kan titta då så fungerar även svtplay bra. Nedan ser ni länken till hans program.


http://svtplay.se/v/2732102/aret_i_tradgarden/del_1_av_23?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2748087/sb,p177290,1,f,-1

På kanal 8 finns Trädgårdstoppen, ett 1 timme långt program. Det går på söndagar och där ska Sveriges finaste trädgård koras. Underbara trädgårdar och mycket inspiration! Finns också på nätet.


Det är faktiskt min före detta chef Peter Englander som är programledare.

...sen har jag också hört att Trädgårdsfredag ska bli Trädgårdsonsdag, det tycker jag låter som en mycket bra idé! Sen får vi väl se hur mycket man hinner titta på nu när det är ljust längre och längre på kvällarna.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar