tisdag 6 mars 2012

Julrosor och frösådd

Så skönt det var idag! Kallt i vinden med solen värmde ändå lite försiktigt. Jag skulle egentligen varit ute på resa hela den här veckan, men det blev inställt och då får man hitta på annat. Det betydde bl a att jag kunde gräva min nya kryddbänk som jag påbörjade nu i höst, ni ska få se mer av den i veckan. Tänkte bara att jag var tvungen att visa upp mina nya fina julrosor som jag inhandlade på mässan.
Vit med söta små fräknar

vit med lila kanter

riktigt mörk dubbel, lite som choklad ;)
 Så här såg min tillfälliga planteringsbänk ut idag. Nu står sålådorna inomhus på uppvärmning och imorgon ska jag så. Trodde att jag skulle vara tvungen att vänta med detta pga resan, men nu när den inte blev av kunde jag ju så istället. I den här omgången blir det Purjolök, vit Klockranka, Rosenskära mm. Jag har krolliljefrön på kylning i kylskåpet, de ska också sås snart och min Kungslilja blev av med några lökfjäll. Nu längtar jag väldigt mycket efter mitt blivande växthus..... men man uppskattar saker så mycket mer när man får längta ordentligt först!
Njut av solen, nu kommer våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar