måndag 26 mars 2012

Årets första utflykt- Flora Linnea

Årets första trädgårdsutflykt blev Flora Linnea i Helsingborg. Jag var på bjärehalvön och jobbade i lördags och då tog jag omvägen om Flora Linnea. Dagen var bister och en tjock dimma täckte hela skåne så något längre besök blev det inte. Men jag hann dock få med mig fem nya rosor till min pergola, Rosa Helenae hybrida.
Jag grävde upp de befintliga rosorna och mycket av jorden, bytte ut jorden mot ny med extra hästgödsel och vattnade... nu vill jag att de ska vara 2 meter höga ;) (har jag sagt att jag har ganska dåligt tålamod ibland ...)


Rosmarin i blomning! underbar blå färg

Min lilla dotter var med farmor i skogen hemma medan jag jobbade och när jag kom hem fick jag en bukett av de sötaste små vitsippor man kan tänka sig, i mitten där nere kan man också urskilja en blåsippa (mycket korta stjälkar på en del av blommorna...)

Nu till helgen ska vi göra nästa utflykt. På söndag bär det av mot österlen och Ulriksdals Trädgård på Kivik. Det är Julros festival med början på fredag. Denna helgen men även påskhelgen är det festival. Titta gärna in på deras hemsida. Se under länkar.

Nu ska jag beställa lökar inför höstens planteringar, är man intresserad finns även de hemsidorna under länkar.

På återseende! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar