torsdag 29 mars 2012

OBS! Vädret!

Hej i vårsolen!
Idag ligger jag hemma med feber! Sista dagen som det ska vara fint väder på ett tag... typiskt! Har ni växter i er trädgård som är ömtåliga eller som redan har fått stora fina knoppar så täck dem med något skyddande som granris eller juteväv/säck. Enligt dagens prognos för mitten av skåne ska det bli mulet fredag, snö på lördag och sen kallt efter det. Tror det skulle vara snö även på måndag... På långfredag var den första varma och soliga dagen tillbaka igen...
 De här raringarna hade dykt upp under de stora pelarekarna, vilka underbara färger violerna har vid den här tiden.. (eller är det jag som har längtat så efter färg?)

Vitsippeknoppar som bara står och väntar på att få sätta igång... men vi får väl se efter denna veckan som kommer hur allt ser ut.

Ha en skön och solig dag!
Nu ska jag hasa mig ner till mina små frösådder, då mår man alltid lite bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar