söndag 25 mars 2012

Surr surr!

Nu surras det överallt! Alla lökar som planterades i höstas börjar titta upp ur marken. Fåglarna kvittrar helt underbart och humlorna surrar. Första Sädesärlan såg sambon i fredags, jag har tyvärr inte sett någon än. Däremot har jag ständig påhälsning av Rödhaken som nyfiket sitter och tittar på vad jag gör. Ikväll kom den första fladdermusen och flög precis över mitt huvud när jag var ute och vattnade mina nyplanterade rosor. Nu är det ingen tvekan längre, nu är den äntligen här och livet är som vanligt otroligt stressigt som alltid vid denna tiden. Glöm dock inte att stanna upp en liten stund för att njuta av vädret eller fågelsången eller surret eller.....
Trädpionen Rockii's underbara knoppar

Mina vita krokusar blir ivrigt påhälsade av bin.

Min vita julros, som stod i full blom under vintertäckningen,
snart ska den äntligen få komma till sin riktiga plats i trädgården.
Ha en skön vecka! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar