söndag 21 september 2014

Koppartoner

Underbara färger! 
Nu lyser stammarna på mitt Glanskörsbär (Prunus serrula) och färgerna plockas upp av prydnadsgräsets vippor. Den långa rabatten var en av de första jag anlade när jag flyttade hit och nu börjar den kännas lite tråkig. Här började jag med alla romantiska mormorsväxter man kan tänka sig, som en engelsk 'boarder' i sitt överflöd. När jag sedan breddade rabatten blev det inte alls lika bra. 
Nu känner jag inte för det romantiska på samma vis längre och oavsett stil behöver den lite kärlek. Vissa saker tar över och andra tynar nästan bort.

Jag får nog ta mig en funderare, passar ju bra när jag ändå ska fundera på ängen bredvid.


Tidigare har jag inte varit så förtjust i rödbladigt, men nu finns det så mycket snyggt att det bara inte går att låta bli ens om man nu ville det!
Höstkrukorna är planterade med Pennisetum 'Rubrum' som är ett rödbladigt fjäderbortsgräs, tillsammans med murgröna blev det en enkel och snygg höstkruka. 


Jag har även köpt en Sambucus nigra 'Black Lace'- rödbladig Fläder. Så snygg. Jag har tittat på den länge men inte vetat vart jag ska sätta den. Det vet jag i och för sig fortfarande inte men jag hittar en plats ;)

Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar