torsdag 18 september 2014

Klipp och klistra....


Ibland blir man rätt hemmablind. Jag har traskat runt i trädgården utan att reflektera över att jag har duckat under alla utstickande rosgrenar och fjärilsbusken som bara exploderade efter årets milda vinter.
Nu fick det blir en rejäl till-klippning.


Mina Skuggmoreller som jag hade tänkt skulle bilda ett tak över den lilla ängen lite så där a'la Ulla Molin, blev inte alls bra. 17 träd planterades för 5! år sen. Nu finns det bara 7 träd kvar och jag vet inte om de över huvud taget har växt sedan jag planterade dem. Alla har drabbats av grentorka och tappar alla sina blad i slutet av juli. Trist!
Nu åker de väck!
Nu ska jag fundera ut något annat istället. Ska ängen vara äng eller något annat?.. hmm..


 Hur gick det här då? Inte så bra... 
Häcksaxen på stång är längre än man tror. Jag skulle ta ett steg bak för att kolla att häcken såg bra ut (inte min egen alltså..) och då råkade jag klippa av de ända tre blomställningarna på mitt nya Miscanthus gräs (Miscanthus sinensis 'Malepartus') om man ändå kunde klistra...

Nu får det bli ett ordentligt trädgårdsryck inför nästa helg =)
Njut denna soliga vecka!
Vi ses 
/Therese



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar