fredag 21 november 2014

Julkransar på löpande band!

 
Nu är det full rulle i växthuset. Här tillverkas det kransar av olika slag till Julmarknaden i Årröd på lördag. Mellan 10-16 står jag och säljer olika kransar och bockar. Det ska bli spännande att se hur mycket folk det kommer. För mig är det premiär, inte på att vara på julmarknad men att stå som försäljare. Jag är hela tiden orolig för att jag har gjort för lite, men jag gör så mycket jag kan sen är det slut när det är slut.
 
 
Växthuset har verkligen bytt skepnad, från mys-hus till verkstad. Fast mysigt är det ändå. Med julmusik i bakgrunden och tända ljus överallt.
 

Ullkransar blir det några stycken. Det började som en rolig grej, men jag fick många glada tillrop så det blev några till. Grankransar i olika storlekar blir det ju såklart. Pyntade på en massa olika sätt.
 
 
I andra änden av växthuset har tomatplantorna fått åka ut och då blev det plats för lite fika mitt i allt granris. Varm glögg värmer fint på insidan :)


 
 Jag kunde ju såklart inte avhålla mig att baka en julkaka. Mjuk pepparkaka... men eftersom jag är med i Viktväktarna just nu gjorde jag om receptet så det blev lite sundare. Är ni nyfikna på receptet finns det längst upp på sidan.
God helg på er!/ Therese
 


5 kommentarer:

  1. Känner igen problematiken... ;-)
    Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Hur gick det?
    Gick ullkransarna hem? :-)

    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ullkransarna var omtyckta. Finns dock ett par kvar. Sugen? ;)

      Radera
    2. Absolut!
      Kan man få dem levererad? :-)

      Radera
    3. Jag kan skicka en till dig om du vill :)

      Radera