fredag 7 november 2014

Jag kan bara inte låta bli...


...jag bara måste visa bilder från växthuset. Tänk att jag tänkte städa ur det i början av oktober! Tur att jag inte hann det då, för nu är det fortfarande jättefint. Den vita klockrankan växer och blommar, den får det bli till nästa år också.


Tomatskörden är inte särskilt stor längre, och många spricker och blir dåliga. Men långt ifrån alla. Jag är alldeles för snål för att slänga tomater som är så här fina :)


Utanför växthuset står mitt olivträd som har växt bra sen jag köpte det i maj. Jag har inte hittat den bästa övervintringsplatsen än, men enligt väderleksrapporten är det ingen brådska.


Vinteräpplena hänger röda och fina i trädet, det börjar bli dags att ta in för vinterlagring.


Kvittenfrukterna har nu blivit plockade, stora, gula och mycket väldoftande. Vet inte riktigt vad jag ska göra med de än. Jag får leta reda på ett bra recept.

På återseende :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar