måndag 7 maj 2012

Utflykt med Trädgårdskursen

Vilken fin helg vi har haft! Perfekt väder.
Jag började lördagen med en utflykt till Tirups Örtagård utanför Staffanstorp i Skåne. Det var sista gången för min trädgårdskurs, och det var "redovisning"av projektet, utvärdering, lite föreläsning och så en massa shopping och fika. Alla kunde tyvärr inte komma så vi var en liten nätt grupp som gick runt och tittade.
Jag föll helt klart för de här fina järnskrotsstolarna nedanför- sköna inslag i trädgården. Men inköpta växter blev det ju såklart- är man på en örtagård så vad passar bättre än att fylla på sin nya kryddbänk. Äppelmynta, Svartbladig pepparmynta, Marockansk mynta blev införskaffade i kryddväg (tyvärr hittade jag inte citronverbena och ananassalvia...) sen kunde jag ju förstås inte avhålla mig från att köpa Jätteverbena och underbara Heliotroper.
Den vita pelaronen nedan höll också på att slinka ner i shoppingkassen, men den fick stanna kvar ett litet tag till. =)


2 kommentarer: