lördag 12 maj 2012

Blomningstid!

Nu äntligen blommar det!
Här under ser ni några olika helt underbara blomningar. Först ut är silverpäronet (Pyrus salicifolia 'Pendula'), under den bilden är ett jättestort magnolia träd (Magnolia x soulangiana) och nederst är det en bild på mina söta små äppelblomsknoppar (Malus 'Transparent Blanche') Jag kan inte riktigt bestämma mig om silverpäronet eller äpplet är finast... Kanske silverpäronet med sina läckert röda ståndarknappar...


Nu har jag bestämt mig! Nästa år (om inget oväntat inträffar) ska jag vara med på Tusen Trädgårdar. Vi har jättemånga projekt på gång  i vår egen trädgård och några är riktigt stora... men i år ska jag vara besökare och se hur andra har gjort och inspireras av fina trädgårdar. Projekten avslöjar jag inte ännu, det kommer mer snart ;)
Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar