fredag 9 januari 2015

Nytt år och äntligen vardag

kl.10
 
Får man verkligen säga så? Äntligen vardag? Ja det tycker jag.
 Helger är härligt men den här julen har storhelgerna legat mellan vanliga helger och nu har vardagen äntligen infunnit sig. En massa saker ska hanteras, planeras och utföras och man behöver varken packa extra blöjor eller övertala någon i 10 minuter att ta på sig sin overall.
Just nu känns minsta uppgift både vuxen och viktig.
 I mellandagarna passade jag på att göra lite i trädgården, men barnen tycker inte att det är kul särskilt länge.
Idag däremot när man får jobba ostört blev desto mer gjort. Stor städdag! något som har behövts sen i våras men skjutits upp. Idag blev det äntligen gjort. Utanför växthuset snöade det och regnade, men jag slapp vara utomhus idag. Mitt i allt snöande tittade helt plötsligt solen fram - underbart. Tyvärr var solen inte långvarig. Men eftersom jag ändå inte var ute idag gjorde det inget.
 
Håll nu i er i stormen!
/Therése

kl.12

2 kommentarer:

  1. Skönt med ledighet men när när vardagen gör sig påmind är det också härligt, längtar efter din vår trädgård ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag också!! :) Boka in den 17:e maj....

      Radera