måndag 12 januari 2015

Nya Trädgårdskurser

                                     Nu är det dags igen! 
                         Nästa måndag startar en ny kurs i Trädgårdsdesign. 
                              Ett bra sätt av vara redo när våren och värmen kommer!

                     

Trädgårdsdesign 1
Vi går igenom grunderna i trädgårdsdesign. Vad har man för olika grundförutsättningar? Hur startar man sitt projekt? Hur man bygger upp en trädgård från ingenting alternativt hur man jobbar utifrån särskilda förutsättningar. Vad för material behövs när man ritar och hur ritar jag? Vad väljer jag för växter och hur gör jag min trädgård mer rumslig?
Det finns många olika frågor och vi tar upp de viktigaste och de mest grundläggande för att man enkelt ska kunna designa sin egen trädgård.

Inga förkunskaper krävs. Anmäl via SV.  






Trädgårdsdesign 2
Workshop. 
Vi ritar upp en trädgård, går igenom hur man ritar upp en planteringsplan och hur man gör en växtlista. Hur väljer jag växter till min trädgårdsdesign utifrån mina förutsättningar? Vad ska jag tänka på i mitt växtval? 
En bra kurs för att komma loss med ritandet på den egna trädgården.
Här är bra att ta med sig papper, pennor och linjal.
Vi kommer snabbt att fräscha upp grunderna innan vi fortsätter vidare.  Anmäl via SV.

Gå in på vuxenskolans hemsida www.sv.se/vastraskane så hittar ni mig i Hörby.
Välkomna!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar