onsdag 21 januari 2015

Äntligen Vintervitt!

Då är det väl väldigt synd att man ligger inne och är magsjuk? men jag hoppas att snön ligger kvar lite till. Jag är i alla fall inte så sjuk att jag inte kan smyga runt med kameran i trädgården en liten runda.


I år (äntligen) har vi en fungerande ljusslinga i vårt plommonträd. Det är alldeles underbart med lite ljuspunkter i mörkret på vintern. Vi i Norden borde ju vara ljuskonstnärer med tanke på alla de mörka månader vi har att prova ljusinstallationer på.


I fårhagen har jag planterat en hel massa påskliljor. Jag har varit på utflykter till Engelska trädgårdar där fårhagarna är fulla av vackra gula påskliljor på våren. Det ska jag också försöka med. Nu vet jag inte riktigt hur många lökar jag satte men det var nog ett par hundra minst :)


Så här vackert blir det när dimman fryser. Jag bara älskar det! 


Fjärilsbuskens (Buddleja davidii) kolvar (de jag inte nådde att klippa bort) har ett vackert täcke av snö. Busken förvånade mig stort i år med att växa över pergolan (ca 2,5 m). Hoppas nu att den inte fryser ner hela vägen till marken.


Rosen har fortfarande något enstaka grönt blad kvar, men det mesta är kalt. Ser ut som saltkanten på en Marguerita-drink :) 
Ha en härligt frisk dag, det ska jag också snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar