måndag 5 maj 2014

STEG 2: KLART!

I helgen lade vi i högväxeln! Eftersom det var en extra söndag mitt i veckan fick vi barnpassning efter lunch så då passade vi på att gjuta plattan till uteplatsen och bygga en armeringsjärns-pergola. Jag valde 32 mm armeringsjärn för utseendets skull, men det ångrade jag nästan när jag skulle hålla upp dem för att sambon skulle svetsa. De vägde rejält mycket! men det var bara att bestämma sig för att orka... jag hade ju inget att välja på =)
Till helgen skulle sen mina föräldrar komma ner och hjälpa till, men då blev dottern magsjuk så vi trodde hela helgen skulle gå förlorad. Svärfar kom förbi på lördags morgonen och hjälpte sambon att dra av ytan, efter lunch sov minstingen och då drog vi igång med stenläggning.

Stråhatt är toppen mot solen!

Eftersom ingen annan blev sjuk eller dottern (misstänker nästan att det något hon kanske inte tål) så ringde vi mina föräldrar som snällt nog tog sig ner på lördagskvällen. På söndagen blev det sen ett himla jobbande. Mamma tog hand om de små och fixade matpauser och vi andra drog av ytor, mätte, lade sten och kapade sten för glatta livet. Vid 17 på eftermiddagen var trötta, ömma och FÄRDIGA!

stilstudie av sambon i arbete  =)
Här nedanför ser ni vår nya trapp som blev färdig förra helgen.
Nu är det fortfarande mycket kvar innan vi är helt klara, men att få detta ur världen var hur skönt som helst.

Vi ses snart igen! =)
/Therese


Nya trappan!

2 kommentarer:

  1. Så fint allt kommer att bli när det blir klart! Önskar jag hade lite av din energi...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas att det blir bra. Energin vet jag inte.. snarare envishet ;)

      Radera