onsdag 30 april 2014

...Alldeles alldeles underbar....

Plommonträdet i full blom

..Skulle jag vilja påstå att denna årstiden är! När körsbärsträden blommar förstår jag egentligen inte varför man inte tar semester - det är ju den bästa tiden på hela året. Det är ju inte fy skam att fylla år nu heller, min farmor gav alltid mig en bukett med blandade trädgårdsblommor från hennes egen trädgård på min födelsedag. Hon använde alltid ett tårtpapper som bukettens "manschett". Härliga minnen av Saknade.

Kaukasisk Förgätmigej
Den kaukasiska förgätmigejen blommar alldeles underbart tillsammans med vita tulpaner 'Purissima' under plommonet. Vilken kombo!
Vår gamla kissemiss låg och gottade sig i rabatten i vårsolen tillsammans med Lammöron och Kantnepeta. 

Just nu håller vi på med allt samtidigt här hemma... något ostrukturerat. Har gjort en "Att-göra"-lista som jag försöker hålla stenhårt på, då blir det betydligt enklare. 
Nu är nya entrétrappan färdig-gjuten nu ska det dit ett räcke också, men det tänker jag faktiskt inte göra själv. Det får Smeden komma hit och hjälpa oss med.

Njut i vårsolen och ha en skön Valborg!

Katten Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar