söndag 18 maj 2014

Trädgårdsinvigningen

VI HANN! 
Jag tvivlade ordentligt på att vi skulle hinna, men på något sätt gick det vägen. Dagen började med fantastiskt väder (vilket jag lite kaxigt hade utlovat i annonsen) och det höll sig fint hela dagen. Vid halv tio kom de första besökarna och vid dagens slut uppskattade vi till att mellan 250 och 300 besökare hade varit här!! Vi gratulerar nr.21 Linnea Gabrielsson till vinsten av en Trädgårdsdesign. 
TACK alla ni som hittade hit!


Här nedan följer lite bilder av dagen och trädgården.

Utblick..

Vår glada Café-personal. Allt överskottet gick till barncancerfonden =)


Marie sålde glatt betong-skapelser under sitt parasoll. Hennes blogg hittar ni i listan bredvid. Titta också in på www.emmagarden.se där finns också bilder från trädgården. Finns också bilder på www.hemtillfrum.blogspot.se




Många tankar och idéer verkade finnas om pallkragarna och odlingen.

 Här följer lite bilder från trädgården utan besökare:
Ängen, barnens tillhåll

Norrsidan - jag älskar strutbräken


Pergolan med utsikt mot fårhagen

Pergola-rabatten, dubbelt så stor och med gjuten kant mot stenmjölet.

Upphöjda rabatten fick nytt innehåll till stor del eftersom den blev betydligt torrare än jag trodde. Ny stenkant också.

Pallkragarna med diverse innehåll. Växtföljden är minst 4 år och som mest 24 år.

Huvudgången i köksträdgården.

Katsura-rabatten blev bra till slut. Nu ska alla nygjorda eller omgjorda rabatter fylla ut ordentligt bara.

Växthuset

En av Marie's betong-prinsar fick samsas med en basilika i växthuset

Det nya tyget blev verkligen en färgklick i växthuset. Tack Malin för hjälpen med sömnad. (http://malidaform.blogspot.com/)

Framsidan med.. tja.. allt nytt. Trädet närmast är ett äkta kvitten- Cydonia oblonga.

Södersidan. Kommer garanterat att bli ett bra solställe. Gräsen behöver dock växa till sig något ;)

Södersidan. Här från andra hållet

Nya trappan blev toppen med nya trappräcket.

Vid kl.16 stängde vi igår.. vid 16.30 tog min pappa och jag en paus...Det tar på krafterna att ha öppen trädgård men å så kul! Det kommer fler tillfällen ;)

1 kommentar:

  1. Jag kan inte annat än hålla med! Underbara bilder på en fantastisk dag i din underbara trädgård. Jag kommer när jag behöver bli inspirerad. Tack för reklamen men om jag ska gnälla lite så finns inte min blogg kvar i listan ;-)
    KRAM!!!!!

    SvaraRadera