tisdag 5 mars 2013

Vår-pirr i kroppen!




Nu har de kommit även hem till mig! Snödropparna började tittade upp i min trädgård idag. Helt underbart. Snön är inte helt borta men tillräckligt mycket för att man ska kunna njuta av de tidiga lökarna. Krokusarna hade också tittat upp lite, och någon enstaka tulpan-spets syntes också.

Jag blir alltid lika pirrig och otålig när det är sånt här väder. Mamma och jag passade på att ta en fika i vårsolen för att fira våren. Två vinterbleka ansikten som vändes mot solen...

Ska bli så spännande att se om de nyplanterade växterna tar sig ordentligt, men det får jag vänta ett tag till på... alldeles för länge ;)    (rosornas knoppar har faktiskt också redan börjat svälla...)

Njut av de allt längre dagarna, och glöm inte att ta en runda i trädgården för att hitta de tidiga vårtecknen!

Kram Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar