onsdag 6 februari 2013

Kung Bore vs. Trädgårdsmästaren = 0-1 (okej...läs 10-1..)


Vad jag skrattade när jag tittade ut idag på morgonen! Ett lager snö täckte hela marken och jag kände mig lycklig... för igår rensade jag rabatter och planterade de sista vårlökarna!!
Det känns så sjukt att gräva ner de små lökarna alldeles innan de ska ta sig upp igen, om de nu orkar det. I höstas när lökarna kom orkade jag inte ta tag i just lökplanteringen, det var så mycket annat just då. Så nu skrattar jag åt Kung Bore för hans patetiska försök att hindra mig, nu är alla i jorden! 

Nu ska jag ge mig själv en liten present och åka och titta in i den nya presentbutiken i Hörby. Jag körde förbi häromdagen och det var nästan så jag började dregla...bara åt skyltfönstren.. ;)

Vi ses! Kram Therese

2 kommentarer:

  1. Hittade du något trevligt? Vilken var det? Söker du ett äppelträd till din beskärningskurs så har jag ett ni kan få öva på ;-) Annars ringer jag nog dig en dag snart... Hur länge jobbar du till?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det fick bli en ny fågelmatare till talgbollar för det är så trist när de där gröna näten hänger i träden..
    Jag har redan objekt till kursen, men om du behöver hjälp är det bara att höra av dig. Jag jobbar i alla fall till mitten av mars.

    Kram Therese

    SvaraRadera