onsdag 20 februari 2013

Från snö till vårinspiration i ett nafs


Ännu mer snö... visst jag brukar älska snö, och särskilt lagom till sportlovet. Men i år är jag höggravid och då är det inte alls lika kul med snö. 
Vårbeskärning av träd är också en större prövning när man är så här stor, så när jag väl kom hem och var riktigt trött och öm i kroppen - vad hittar jag då i brevlådan om inte Allt om Trädgårds specialtidning Fixa Vår! Snacka om perfekt timing! 
Om ni tittar till höger på tidningen ser ni en tjej som heter Alys Fowler, hon är en av mina idoler! Jag älskar hennes sätt att prata trädgård. Hon har skrivit en jättebra bok som heter Slow Gardening. Jag är inte så bra på just slow gardening, jag vill gärna att det ska gå fort och ha många projekt igång samtidigt - så för mig är boken särskilt nyttig. I vilket fall- Härlig läsning och vackra bilder. 
För att komma riktigt i stämning satte jag på en kopp te och bytte till mysbyxor - nu är kvällen räddad. 

(För er som är extra nyfikna- teet i koppen heter Sommarträdgård, köpt på Karamellen i Nybro. Till det lite raps-honung från grannens bin) 

Ha nu en riktigt skön kväll!
vi ses
kram Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar