torsdag 14 februari 2013

Alla Hjärtans Dag


Idag är det Alla Hjärtans Dag! En perfekt dag att tänka lite extra på alla nära och kära. 

Jag har passat på att binda en ny vårkrans lagom till denna veckan. 
Stommen gjorde jag av en grövre metalltråd, sen virade jag äpple-kvistar runt stommen. (för att de skulle sitta fast lite bättre fick jag binda med myrtentråd på några ställen)
Sen vek jag två stycken videkvistar som ett hjärta och band fast på stommen.
De två pärlhyacinth-lökarna har jag satt fast med en metalltråd igenom löken och så fast på hjärtats grenar.

Inget avancerat alls. Grenarna fick jag gratis när jag vårbeskar mitt äppleträd.

Ha nu en skön dag, alla Hjärtan!
kram Therese

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig Alla Hjärtans Dag hjärtkrans du band ihop.
    Gillar de små söta pärlhyacinter som är där i spetsen vastbunden.
    Ha en skön kväll.
    Gerda

    SvaraRadera