lördag 5 januari 2013

Välkommen till 2013!

Ett nytt år, nya projekt!

Nu är en perfekt tid att sitta med sin trädgård och fundera, skissa och planera! Har man en plan är det lättare att sätta igång när våren väl kommer, annars är det lätt att man låter sig inspireras av våren och då startar lite här och där. Då är det svårt att bli färdig, samtidigt ser trädgården alltid ut som ett byggprojekt vart man än tittar.
Det är skönt att ha en bit av trädgården orörd så man kan gå dit när man behöver en paus i arbetet, eller när man bjuder hem till fest.
Just nu inspireras jag av böcker (vilket är en av mina svagheter)

När jag sen har blivit inspirerad och har huvudet fullt av härliga sommarplaner, då tar jag fram papper och penna. Sen kan jag sitta och skissa på idéer och skriva växtlistor. Då är arbetet åtminstone på god väg och när man sen väl får sätta spaden i backen vet man i alla fall på ett ungefär hur stort projektet man har planerat kommer att bli.
Samtidigt har man en växtlista så man inte blir alldeles förförd när man äntligen kommit så långt som till plantskolan.

Nu önskar jag er ett härligt välväxt 2013 med en massa underbara projekt. Njut av din trädgård!
Vi ses snart igen! Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar