tisdag 22 januari 2013

I väntan på våren


Nu börjar det spritta i kroppen, jag kan inte riktigt hålla mig... jag bara måste få lite vår omkring mig! 
Så i helgen blev det nya vårlökar och Vivor. Det behövs inte så mycket för att det ska kännas att man åtminstone har börjat. Även om det var alldeles vitt utanför fönstret kändes det mycket bättre. 

Nu börjar även beskärningstider och det brukar också kännas lite vårigt även om det är kallt och snö. Men idag när jag skulle ge mig ut snöade det... enligt prognosen igår skulle det snöa på Österlen och vi skulle ha uppehåll.. så tydligen bor vi också på Österlen för det har snöat hela dagen. Hoppas att det är uppehåll imorgon för då bär det av till slottet för första vår-beskärningen. 

Vi får helt enkelt hoppas!
Therese


PS. Ni som har vintervilande växter- glöm inte att se över vatten och ohyra. Det kan hända mycket om man glömmer bort de helt. Men var noga och känn på jorden innan ni vattnar. Även om det var längesen kanske det inte behövs så mycket vatten. Kylan gör att växterna avstannar och då suger de inte så mycket vatten, då slutar det med att växterna ruttnar och möglar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar