måndag 23 juli 2012

Margareta-dagen

Måste bara visa tårtan som jag gjorde till Margareta dagen. Den blev supersmarrig!
Vi brukar alltid fira denna dagen med en jordgubbstårta eftersom min farmor hette Margareta, min mamma heter Margaretha, jag heter Margaretha och dottern heter Margareta.
Det är för övrigt min farmors handduk som hänger i bakgrunden med initialerna MH.

Tårtan är gjord på sockerkaksbotten, mellanlagret är ett tjockt lager Lemoncurd med mycket skivade jordgubbar.
Ovanpå och runtom tårtan är det ett vitt lager som INTE är ren grädde, utan en blandning av lite grädde, Rysk yoghurt, lätt kvarg och lite vaniljsocker. Mycket friskare än bara grädde.
På toppen har jag plockat smultron och hallon och så toppat med ett par vinbärsblad och några vinbär.
MUMS!! (... och den är nästan ännu godare dagen efter när den har saftat till sig lite...)

Prova gärna!

1 kommentar: