måndag 16 april 2012

Pilflätningskurs

I helgen var jag på en jätterolig kurs! Pilflätning.
Helgen laddade upp med finaste vädret så vi kunde vara både inne och ute, vilket behövdes för de lite större sakerna som skapades. Vi samlades i Annika Roslunds jätteinspirerande ombyggda ladugård, flera hade gått kursen förut och jag förstod snabbt varför. Så himla roligt! och vilken god mat Annika och Cecilia bjöd oss på. Jag återvänder nog jag också nästa år ;)

Här kommer lite exempel på vad vi fick göra. Ha nu en riktigt inspirerande dag i solen!
Påbörjat fågelbo. Krävdes tuffa nypor för att böja till botten.

Så här blev fågelboet till slut.
Pinnarna i öppningen kortas av när materialet har torkat,
annars är risken att det krymper och trasmar upp sig.

En styck flätad pilkorg.

Påbörjat växtstöd för bönor eller luktärtor.
Bara fantasin sätter gränser =)

2 kommentarer:

  1. Aha... det vill jag också göra! ;-) Så fina saker.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul! Det verkade som det skulle bli en kurs nästa år också via Ringsjö Trädgårdsvänner. Annars kan man höra av sig direkt till Annika Roslund och boka in sig med sällskap på en kurs. Hennes telefonnummer är 0415-22071.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera