torsdag 5 april 2012

ÄNTLIGEN!!!

Nu äntligen äntligen äntligen är det första grävskopstaget gjort! Den första April togs det första taget med att gräva ut för grunden till mitt växthus. Det är otroligt mycket förberedelser innan man kan komma så här långt och jag är faktiskt inte färdig med allt än... Är det någon som vet hur man gör med glaset till taket så får ni gärna höra av er!! Jag har gjort en ritning över växthusets exteriör och interiör, nu ska den skickas till olika glasfirmor så får vi se hur många miljoner det kommer att gå på...
 Om det kostar på tok för mycket får jag nog lov att välja kanalplast istället. Jag vet att kanalplast har många fördelar inte minst i pris, men jag önskar mig helst av allt glas. Så jag kommer att undersöka alla möjligheter innan jag ger mig i frågan! =)
Men nu som sagt är det dags för grunden och underarbetet och äntligen är det påbörjat!! det ser inte mycket ut för världen just nu, men snart hoppas jag att det sakta men säkert växer fram.

Hoppas att ni också har något stort eller litet projekt att se fram emot! det förgyller verkligen vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar