måndag 30 juni 2014

Vilket väder!

Jaha.. regn från öppning till stängning och så lite till... 
De tappra själar som ändå tog sig hit är jag väldigt tacksam för. 
Jag har ju ändå haft en trädgårdsdag tidigare i vår med strålande sol och en hel massa folk så jag är nöjd ändå. Hoppas bara att andra inte hade samma otur med vädret som jag. 

Jag har redan hört flera lyckade besök, så nästa gång blir jag nog en besökare istället för att ha öppet. Vår trädgård ligger lite för långt bort, själv hade jag åkt dit det finns många trädgårdar på kort avstånd så man hinner se så mycket som möjligt på de timmarna det är öppet. Här kommer lite regntunga bilder från eftermiddagen igår.

Växthuset fick sig en rejäl städning :)


Mina bevattningskulor


Min nya arbetsplats med "före och efter" bilder från trädgården


Lyktan kom äntligen på plats


Nya rabatterna börjar fylla ut, till nästa sommar kommer de antagligen att svämma över.


Köksträdgården växer så det knakar.

Sötaste blötaste sockerärt



En kvinnlig besökare sa att -"Du måste gå och titta på dina kålblad, regndropparna ser ut som diamanter", mycket vackert uttryckt och mycket sant.


Dotterns älsklingsgrönsak - MAJS - blommar äntligen


Rabatten som såg (enligt mig) fjuttig ut den 17 maj är absolut inte fjuttig längre.


Korstörnet (Gleditsia 'Sunburst') bildar ett litet valv över gången


En väldigt blöt Basilika...


På norrsidan känns nästan lite trång... trodde inte att funkiorna skulle vara så stora i år



En av alla de Vilda Vallmo som sprider sig i trädgården. Många rensas bort men långt ifrån alla. Färgen är så vacker mot allt det gröna.
 Ha en skön måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar