tisdag 17 juni 2014

Trädgårds-stök och ogräsrensning

Så mycket man ser med kamerans hjälp, vilket underbart redskap det är om man vill veta den osminkade sanningen.. Häromdagen skulle jag gå en liten sväng med kameran för att det var så fint väder och härligt i trädgården. Varje bild jag tog innehåll ett irritationsmoment i form av ogräs, ofärdiga projekt eller allmänt stök. Visst, jag vet att det är så jag arbetar och med små barn är man lite överallt hela tiden, men å vilken fart jag fick när jag väl kunde jobba. Upptrappningen till den 29:e juni har börjat. Tusen Trädgårdar- here we come! Nu ska det rensas, putsas, och färdigställas. Här kommer lite blandade bilder från trädgården.
Ogräsrensning, ett nödvändigt ont när man har nya rabatter.



Honungsrosen är helt översållad med knoppar!

Schersminen - en älskling. Vet faktiskt inte hur många buskar jag har...

Fläder, schersmin och smultronschersmin. I år blommar allt samtidigt - tyvärr!


Utropstecken i rabatten - Pion

Hmm, undrar om det har flyttat in humlor eller getingar i den här holken också? eller är det bara i mina vanliga fågelholkar..

Köksträdgården väller snart ut över kanterna på lådorna. Måste dra upp ny sallat, just nu är all sallat färdig samtidig...

En av alla underbara humlor i trädgården.



Fick den här chiliplantan av goda vänner på invigningsdagen - min första chili.

Ett nytt växtstöd av armeringsjärn och kycklingnät kom äntligen på plats idag. Nu kan äntligen klockrankan växa uppåt.

Mitt lilla fikon som jag hade väldigt litet hopp till överlevnad. Det tog sig rejält får man nog säga :)


hmm.. varför ska man egentligen ha rabattkanter när allt verkar vilja växa utanför? Dags att bli hårdhudad och rensa!


Fårhagen- här ska en hel massa påskliljor bli planterade och förhoppningsvis en bikupa bli placerad. Just nu är det bara skönt och grönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar