onsdag 25 juni 2014

Tusen Trädgårdar

Oj oj oj.. tiden springer verkligen iväg. Jag hinner ju knappt landa vid datorn nu i förberedelserna inför Tusen Trädgårdar. Jag jobbar på dagarna så just nu är det kvällsarbete som gäller. På söndag är det Dagen D så fram tills dess blir det hårt arbete, ska försöka pyssla lite också det är ju pysslet som är roligast.
Vid tillfällen som de här förbannar man det faktum att man har så stor trädgård, det är mycket att gå över. Men vart skulle jag få utlopp för alla mina idéer om vi inte hade stor trädgård? 
Än så länge är ju trädgården till stor del nyanlagd så då blir det mer ogräs och pyssel, men snart tar perennerna över och då behövs det inte samma insatser. Det ska bli skönt - men då är det dags någon annanstans ;) Skickar med lite "att göra bilder". 
Ha en skön vecka!

Vild och galen.. klipp häcken, klipp ner prästkragarna (byt ut de till hösten - till? )

Klipp häcken!

rensa ogräs och städa!

Klipp trasig gren i päronträdet, måla svarta metallfästen på de sista pallkragarna. Ta in pallkrage-huset.

Rensa ogräs i alla småhäckarna. Basse håller mig sällskap medans jag pysslar i växthuset :)

Hittade en trött liten vän i växthuset. Den fick komma ut och flytta in i en av mina flätade pilehus. Hoppas att den repar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar