söndag 9 mars 2014

Mässan Vår Trädgård..

.. kom då äntligen! Vår-inspiration tänkte jag och rusade som vanligt dit. Visst åkte jag hem med mer vårkänsla än jag åkte dit med men det var inte mycket mer heller. 
Jag shoppade i Jenny Strands monter, jag pratade med Annika Christensen från bloggen Naturliga Ting, pratade en stund med Peter Korn (Peter Korns trädgård är mycket spännande, ligger utanför Landvetter) men i övrigt tyckte jag att det var förutsägbart och ännu mindre trädgård än det har varit de andra åren. Trodde faktiskt att det skulle bli bättre och bättre med tanke på det stigande trädgårds-intresset. 

Skickar med lite bilder här nedanför. Nu får vi hoppas att det till nästa år blir bättre eller till och med BRA!
Vi ses! =)
Härliga ärtskott i en av Annika Christensens zinkhinkar.

Färgexplosioner var nog temat på floristarrangemangen.

Underbara julrosor från Ulriksdal på Kivik.

Fullt utslagen syren, önskar man kunde ta doftfoto!

Julrosor, Tall, bambu, Frittillaria och balkansippa

Ett företag som siktat på de gröna väggarna. Spännande att se hur det fungerade.

Svenska moderådet hade också gjort ett bidrag baserat på trender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar