söndag 30 mars 2014

Å så trist!

Visst nu är det kanske lite orättvist eftersom växterna inte riktigt har vaknat än, men när jag tog ett kort på rabatten så såg jag verkligen hur trist den såg ut. Tur att den är under konstruktion. Rabatten är halvskuggig så jag ska jobba en hel del med funkia och större bladiga gröna perenner, med rödbladiga inslag. Det ska bli spännande och se om den blir som jag har tänkt mig.


Den här ena kortsidan av huset har bara glömts bort, gräset blir alltid tråkigt och mullvadarna gräver stora högar. Nu ska det bli ändring på det! Nu i vår har vi bestämt att det ska bli förändring på denna sidan och på vår entré som av en underlig anledning också har blivit sist på listan.


Efter vårbruket har sambon lovat att vi ska dra igång (hoppas att vårbruket går snabbt...).Men å andra sidan brukar våra projekt vara väldigt tröttsamma och svettiga men snabba. Vi får väl se... Det kommer att bli betydligt mer stenläggning här än det var framför växthuset. Kanske får hyra in svärfar också... Oavsett vilket ska det bli skönt att få igång projekten. 
Fortsättning följer..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar