onsdag 19 mars 2014

"Ja, visst gör det ont när knoppar brister"...


vit Krokus, Jeanne d'Arc
...skrev Karin Boye, men jag vet inte om ont är rätt ord. Det spritter liksom mest hela tiden på mig. =)
Gräslök på god väg

Nu är det full rulle i trädgården för att hinna allt till den 17 maj, när vi ska ha invigning. Jag hinner ju inte vara ute med kameran någonting just nu. Delvis är ju trädbeskärningen i full gång och så slottet förstås, men så är jag ju ute och mäter och ritar och skyfflar jord och ....
Jag hade tänkt åka till Nordiska Trädgårdar i Stockholm men det får vänta till en annan gång, nu hinner jag verkligen inte.

Tycker verkligen inte att vi kommer någonstans, men när man börjar titta i foton från förra året så inser jag att vi har hunnit en hel del, men tanke på att vi fick en bebis i april för snart ett år sen så har vi nog faktiskt hunnit mer en en hel del.
Påskliljorna råkade stå lite för länge i växthuset, men vad gör väl extra tidig blomning?

 Förra veckan fick hönsen flytta ut till sitt sommarhus. Det var verkligen uppskattat. De kuttrade och flaxade och sandbadade (jord-badade..) hela dagen. Vilka lyckliga höns. De värper jättebra nu när solen och ljuset har kommit tillbaka. 

Hedemora hönsen: Pannkakan, Muffin, Spettan, Unghönorna Leila och Maräng samt stolta tuppen Hjulben.
 Jag njöt också av solen förra veckan. 11 mars och jag jobbade i T-shirt... Härligt Härligt!

Blås inte bort, snart kommer solen igen!
Vi ses   =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar