onsdag 15 januari 2014

TULPANENS DAG!..


 ..är det idag. =)
Och det behövs verkligen en massa färg och tulpankrisp en sån här i övrigt väldigt grå dag. Men då är det så skönt kunna ta en kopp varm choklad och sitta inne och planera trädgårdar. 

Min egen trädgård saknar vintergrönt har jag förstått den här snöfattiga vintern, det ska det bli ändring på. Det märks verkligen att det saknas något. På sommaren är allting grönt och frodigt så då tänker man inte lika mycket på det vintergröna, men nu gör man det! 

Tänkte ta ett varv i trädgården med kameran så att man kan se vad som fattas även när trädgården är grön och frodig. Men kanske inte just nu eftersom jag har köksträdgårdsprojektet som ska bli klart till öppningsdagen, men snart... Under tiden passar jag på att leta inspiration i olika böcker och på olika bloggar. Claus Dahlbys bilder inspirerar mig verkligen, men många andra också. Titta gärna i min blogglista till höger.

Förutom att planera trädgårdar håller jag just nu också på att göra färdigt allt material till den nya trädgårdskursen som börjar på måndag - Trädgårdsdesign 2. Det ska bli jättekul och utmanande att förklara på ett bra sätt varför, hur och var. Sånt som man inte funderar över när man gör det själv. Den här kursen kommer att vara till stor del workshop och där är nästa utmaning. Så jag är mycket nyfiken på hur det kommer att bli. 

Tänk nu på att skydda era tveksamt härdiga växter mot barfrost och kyla. I avsaknad av snö får man leta upp annat material. Här har de sista grangrenarna använts för att baka in växten ordentligt. Många lager för att ge bäst isolering.

Ha en skön Tulpan-dag!
/Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar