torsdag 2 januari 2014

Hann precis innan nyår!


Jag hann precis få mitt kastanjestaket på plats innan nyår. Det kändes riktigt bra. Nu ska stolparna sågas av och grindarna tillverkas, men staketet är i alla fall uppe. 
Just nu tycker jag att hela trädgården är jättetråkig. Men jag brukar alltid tycka det vid den här tiden på året, jag längtar efter snö... Trots det försöker jag verkligen ta tillfället i akt och jobba vidare ute så mycket jag bara kan och hinner. Det går ju faktiskt bra att gräva fortfarande.

I övrigt passar jag på att ta igen lite läsning. Det är en av mina favoritsysselsättningar, men med barn m.m. hinner man inte med det särskilt ofta. Men runt jul och nyår brukar det finnas lite tid till just det. Nyaste boken i samlingen är en julklapp från mamma. Framsidan visar inte hur bra den är.. Den startade en massa sköna trädgårdsvisioner i huvudet på mig =)
Jag har skrivit och ritat massor, som egentligen inte har med boken direkt att göra, det är inspiration det!
Dagens boktips: Dina drömmars gröna trädgård, skriven av Carina Bergius.


Hoppas att ni också har fått gröna och sköna julklappar av Tomten.
God fortsättning till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar