söndag 19 januari 2014

Lite snö i Skåne..


Det är som vanligt i Skåne, lite snö betyder lite mer än alla tror och blåst på det gör att snön ligger i vallar. Så var det aldrig hemma i Småland, där snöade det neråt och låg kvar där. När vi skulle ut och bygga snögubbe idag höll 4-åringen på att blåsa bort. Som tur var blåste det inte i hela trädgården. 

Jag fick ta och ställa mig på stegen för att få bort snön på växthustaket. Det var mellan 30-60 cm tjockt snötäcke. Inte så rolig tyngd på taket. Jag är glad att min sambo tar i i överkant när vi bygger för jag är sällan nervös för att det ska hända något, men man behöver ju inte utmana ödet.

Nu är det varm choklad som gäller =)
Vi ses!


4 kommentarer:

  1. Hej!!
    Va fint växthuset har blivit. Varje gång man kikar in får jag en stor dos inspiration!
    Längtar tills trädgårdskursen drar igång igen efter jul-ledigheten!! :-)

    Häls. Charlotte

    SvaraRadera
  2. Tack! Det värmer verkligen. Vill du mer inspiration i vinterstormen så kolla några av bloggarna till höger =) Där får jag mycket inspiration. Vi ses om några veckor

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt galet att vintern kommer när man på allvar börjat tänka på våren. Här i mitten av Småland har vi på ett dygn fått 2 dm snö och hade barkmark tidigare. Har satsat på fler växtbelysningar sen i fjol så det ska nog gå att förbereda en hel del ändå.
    Kul att titta in på din blogg det var första besöket här, men jag återkommer.

    Allt gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Mina föräldrar hälsade på förra helgen och då hade de knappt ingen snö hemma i Småland. Konstigt att vi hade mer här i Skåne... Det slutar ju inte snöa heller, nu måste jag gå upp på taket och ta ner snö igen. Men dagarna blir i alla fall ljusare med all vit snö ;)
      Tack för titten, vi ses

      Radera