måndag 1 februari 2016

Motivational Monday


Då var det måndag igen! 
Denna underbart energirika dag (ja, jag vet att inte alla känner så) 

I lördags hade jag trädgårdskurs och innan alla gick hem kikade vi i min trädgård. Jag försökte se trädgården ur deras ögon och hm... det var väl inget att hänga i julgranen. Men jag tror jag var mer kritiskt inställd. Detta resulterade i att jag på eftermiddagen startade med lite trädbeskärning och på söndagen fortsatte detta med lövräfsning och formklippning av bokträd som ska bli kuber på stam så småningom. Ett par klätterrosor hade rasat ner i blåsten så de fick ny uppbindning och så städade jag  undan skräp och tömde krukor. 
För första gången sedan hösten märkte jag inte av tiden förrän det började skymma. Då vet man att det snart är vår! Tänk nu på att inte städa för mycket i rabatterna, det kan fortfarande komma riktigt kallt väder och löv skyddar bra mot barmarksfrost.

Ha en härlig start på veckan!
/Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar