fredag 1 januari 2016

Nytt år! Nytt sug


Visst är det härligt med ett nytt år! 
Ingen vet vad som kommer att hända och än är året fyllt med tomma almanacksdagar. 

Idag har vi tagit det lugnt här hemma. En ordentlig promenad i skogen blev det för att få frisk luft och göra av med lite energi, och efter det en härlig eftermiddagsfika på lite kaksmulor från Nyårsaftons dignande matbord. Nu leker barnen med en av julklapparna, sambon är ute hos fåren som lammar för fullt och jag sitter i soffan och myser med senaste Allt om Trädgård. 

Idag är första dagen på länge som jag faktiskt har känt ett sug efter att gå ut i trädgården och fixa. Sen hösten gör mig långsam och trött, efter en hel säsong med trädgård. Men nyår är som ett energitillskott där jag känner för att planera, ut och gräva och köpa fröer - allt på en gång. 

Nu ska jag sätta mig med ett block och penna och sätta nya mål och önskningar på pappret för 2016.
Det här året kommer att bli spännande!!

God fortsättning!
Kramar Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar