måndag 1 juni 2015

MALMÖ GARDEN SHOW

Vackra Camassior!

Vädret stod oss verkligen bi på fredagen när jag åkte in på Malmö Garden Show. Himlen hade samma färg som de ljusa Camassiorna och det var uppehåll. Kallt i vinden så klart, men det har det ju varit hela våren.. Jag hade stämt träff med en vän vid Caféet och där möttes jag av den här rabatten. Det var ju Chelsea Flower Show -tema redan här! ;)

Lila, orange och blått

Tulpanerna var på upphällning men några var fortfarande fina.
 Vi började direkt med visningsträdgårdarna, det är ju här man hoppas på mest inspiration och nytänkande. Jag tyckte nog att förra årets trädgårdar var mer nyskapande, men det är ju alltid kul att se vad olika kreativa människor skapar. Följ med runt bland visningsträdgårdarna här nedanför! 

Nu hoppas vi på en skön vecka med lite högre temperaturer. Kram på er!

Några Alnarpsstudenter hade gått ihop och kreerat den här trädgården. "Revolt"

Peter Korns designade trädgård "Utsläppt". Han har planterat på samma sätt som han alltid gör men använt oväntade växter. Bergskammen i rött skulle symbolisera en röd tråd. Där var växtmaterialet mer Peter enligt mig. Nog var den utsläppt alltid ;)

"Vid regnbågens slut" av Caroline Larsson och Märika Bark

Best in Show - "Grönska i Glömska" av Hvilan Utbildning

Min personliga favorit! Min klasskamrat Robert Simonis i samarbete med Trädgårdshandel i Limhamn- "Ur ett perspektiv-En lek med siktlinjer och rumslighet på liten yta"

Malena Kjellstrand - "Glasblåsarens barn"

Ända från London och The Roof Garden som jag nyligen besökte... David Wyndham Lewis - "The Artists Garden". Konsten i trädgården är målad med färg som tål att vara ute. 

"Daglega - En plats för dröm och lek" - Hanna-Sofia Larsson och Fredrik Alfsson. Jag som precis har  byggt en trädgård för barn tyckte att det var spännande med en så himla olik variant av barnträdgård. Inte alls som min. :)

Signe N Hammar gjorde en speciell trädgård i aska. Kändes mer som ett typ av forskningsexperiment än en utställningsträdgård. "Vad är det här för en tid när ett samtal om träd nästan är brottsligt, eftersom det innebär tystnad om så mycket grymhet"
Flera olika typer av balkonger visades också. Här var en som odlade grönsaker på näringslösning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar