lördag 6 juni 2015

Äntligen kom så värmen!..

Azalean börjar slå ut!

..Och med värmen börjar växterna äntligen frodas. Min kropp är lite i chock efter gårdagens hetta, jag brukar härdas fort på våren eftersom jag jobbar utomhus mycket men i år har det varit så kallt och ruggigt och så igår blev det sommarvärme. Det kändes både i kropp och knopp på kvällen. 

Nu vill jag bara att de ljumna kvällarna ska vara lite längre. Det är min favorittid på dygnet. Allt doftar så gott och så lägger sig lugnet. Det är härligt! Här kommer lite bilder från trädgården, nu börjar det hända något!

Ha en skön Nationaldag! Kram Therése
Den kaukasiska förgätmigejen är fortfarande fin med sina blå blommor. Kylan har förlängt blomningen.

Hönorna är ute på patrull!

Potatisen växer i mina potato-pots från Nelson Garden. Jag var sen med att plantera ut så vi får väl se när det blir potatis.

Rabarbern är galen i år!! mitt lilla växthus är ju snart täckt. Jag hinner inte skörda i den takt det växer. Jag älskar Rabarber!

Köksträdgården tar sig! Speciellt sen det blev ett hönsnät runt den ena delen. Jag tröttnade på att plantera om majsplantorna hela tiden.

Äppelblom är nog den finaste blomningen :)

Ampeltomaten 'Tumbling Tom' blommra fint, snart blir det tomatkalas!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar