torsdag 12 mars 2015

Ljus, höns och frösådder


Har ni tänkt på vad ljust det är på kvällarna nu? Äntligen kan man vara ute en stund efter att man har hämtat på dagis och pyssla i trädgården. 
Ljuset är också obarmhärtigt ärligt när man ska titta ut genom fönstren och det enda man ser är de smutsiga rutorna... Vilket innebär att det är dags att tvätta växthuset. 

Lite svårt att tvätta insidan eftersom alla mina trädgårdsprylar står huller om buller i växthuset. Men inte så länge till! Nu ska väggarna målas en sista gång och sen ska sakerna få en bättre plats i nya Trädgårdsverksta'n. 


Hedemorahönsen har fått komma ut och det är ett ständigt kacklande och putsande hela dagarna. Det är så roligt att titta på hönorna och deras olika bestyr. För att inte tala om de goda äggen :) Tyvärr hittar de ju nyuppkomna groddar också, så vi får se hur vi löser det framöver. 


Vårlökarna jag hittade i min bortgrävda kompost spränger sig upp igenom jorden. Det är häftigt att se växtkraften i små lökar.


Nu har jag sått mina första fröer. Jag väntade länge på grund av en resa (det är ju ingen som vattnar när jag inte är hemma) men nu är det i full gång. Frågan är bara var jag ska ha alla försådda fröer. Det är ju fortfarande för kallt i växthuset så inomhus måste det bli. Jag får nog fylla skrivbordet med fröer för att få plats ;)

Ha en skön dag!
/Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar