måndag 16 mars 2015

Jorden reder sig!

svart smulig härlig jord

I fredags var jag rätt flitig i köksträdgården. 
Det rensades, gödslades, myllades och krattades. Jag har ingen jordtermometer utan går på tipset "när jorden reder sig" vilket ska vara när jorden smular när man tar i den. Vilket jag tyckte att den gjorde! 

Så jag kunde inte låta bli annat än att sätta Lök, så Gurkört och Blåklint OCH så Sallat...

vitlöks-spjut

..kanske lite väl förhastat, men det gick bara inte att låta bli. 
Vitlöksspjuten hade redan börjat dyka upp så jag blev heltaggad. Som tur är har jag en drivbänk som jag satte ovanpå en av mina pallkragar där det skulle vara Sallat i år. (måste ju hålla på sin växtföljd) 

Jag sådde i fredags och jag tror jag har tittat i drivbänken tre gånger sen dess bara för att se om det har kommit något :) hahaha, ja inte är jag otålig inte.

Nu får vi se om det blir något eller om det är för kallt. 

Ha en solig vecka!
Kram Therese

kompostgaller för att det inte ska vara katt-toalett.... funderar på andra lösningar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar