onsdag 30 oktober 2013

Stormen Simone!


Som det blåste! Jag som skulle ha trädgårdskurs... 
Vid 15-tiden tyckte jag fortfarande att det var rätt lugnt och vid 16.30 gick strömmen. Då blåste det ordentligt. Det var nog tur att jag inte trotsade stormen.
Dagen efter stormen gick vi runt för att se så allt hade klarat sig, när jag kom in i växthuset såg jag att utanför i hagen låg det två stora träd med rotvältor! Två meter från växthuset hade de landat! Ibland ska man ha tur...

Så här ser för övrigt trädgården ut just nu. Det går långsamt framåt. Man inser inte när man håller på hur många olika moment som ska göras. Trädgårdspynt och kranstillverkning som jag vanligtvis håller på med vid denna tiden på året har fått stå tillbaka för trädgården. Tänkte faktiskt ha trädgårdsinvigning till våren och då vill jag ju att ALLT ska vara tipp topp. Hmm, önska kan man ju alltid... =)


Här ser ni köksträdgårdens alla pallkragar och fler ska det bli. Sen ska Kastanjestaketet på plats och grindar ska byggas. Men först måste måla alla pallkragar och det tar en stund, men det är det värt.

Ha en härligt läskig Halloween så ses vi snart!
kram Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar