söndag 10 november 2013

Häckplantering och städning


I fredags kom häckplantorna, invintrade liguster-plantor i en stor säck. Men vi fick börja med att städa fram trädgården för Stormen Simone hade verkligen täckt den i löv och grenar. Hönorna älskade rensningen och planteringen, de gick i vägen mest hela tiden i förhoppningen att hitta sig en mask eller två.
Jante-lagen börjar komma ikapp mig... jag tycker att inget händer i trädgården och tiden bara går... men så kollar man på lite bilder och så inser man att även om det går långsamt så har det ändå hänt mycket. Och det som blir gjort blir ju bra oavsett vad jag intalar mig.

Som ni ser är det fortfarande grönt i växthuset, men tomatplantorna blev också bortstädade. De tomater som än inte hade mognat får göra det inne i köket istället.

Idag är det ju som bekant Fars dag (grattis alla underbara pappor), då har vi som tradition att binda vinterns kransar och granbockar. Många fina bockar fick gran-skrud. Jag kommer att lägga upp bilder och beskrivning på hur man gör sin egen bock om ett par dagar.

Ha en fortsatt skön söndag!
/Therese

2 kommentarer:

  1. Aha! Vad bra för jag vill också ha en bock. ;-) Vad är det för sorts höns ni har?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hönsrasen heter Hedemora. De är mycket sällskapliga och följer gärna med runt i trädgården. Klart att du ska ha en gran-bock! De håller sig fina ända fram till våren. Kram Therese

    SvaraRadera