torsdag 3 oktober 2013

Köksträdgård på nytt sätt... eller gammalt?


Nu var det ett tag sen jag skrev något, men jag har inte haft tid! Vi har jobbat med Köksträdgården som nu äntligen är på gång. Det ser rätt makabert ut med en grävmaskin i trädgården och jag var rätt svettig, men det mesta gick bra. Skönt att slippa gräva allt detta för hand. =)


Medan sambon grävde med grävmaskinen gick jag med spaden och finlirade. Det krävs när man har en uppvuxen trädgård sen innan, och växthus förstås. Nivåerna skulle jämnas till och runt växthuset behövdes dränerande material.


Därefter var det dags för markduk och markmaterial. Det går ju åt en del stenmjöl... vilken tur att vi har en traktor!


Nu börjar det ta form. Med träramarna på plats börjar man förstå hur det ska bli. Nu ska markduken klippas lite bättre, det ska på nu härlig jord i de olika facken och en låg infattningshäck. Jag valde en låg Liguster som heter 'Lodense'. Den ska vara lagom till just lägre häckar. Häckarna är barrotade så de levereras senare när de har gått i vila. 


Än är det mycket kvar, hela ytan ska "paddas" med vibrator för att det ska bli en hård yta, häckar och jord ska på plats. Växter ska planteras och odlingsytan med alla pallkragar ska på plats. Men nu har det i alla fall hänt en hel del!
Fortsättning följer... =) Vi ses!


2 kommentarer:

  1. Nämen oj vad spännande det ser ut.... Nyfiken på fortsättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det är tungt med kul och spännande! kommer det att bli som jag har tänkt? vi får se. Uppdateringar kommer. =)

      Radera