måndag 8 oktober 2012

Växthuset

Nu är äntligen min händiga sambo klar med träkonstruktionen av växthuset. Så fint det blev!! Nu ska alla facken i taket mätas för att kunna beställa glasskivor. När taket sen är på plats och jag har putsat och målat alla murade delar, ska fönster och dörrar sättas i. Sen är det detaljerna kvar, så som hängrännor, träpanel, vattentunna, och inte minst nytt markmaterial. (tänk om man hade ett trollspö...) det är mycket kvar och eftersom jag vill göra allt själv så tar det tid.. men det är det värt när det är klart!

Ikväll är det kursstart för årets trädgårdskurs! Ska bli jättespännande att träffa kursdeltagarna, alla är vi så olika men trädgård har vi alla gemensamt. Till vårenvintern kanske vi till och med kan ha en så-kurs i mitt nya växthus!

Projekten är många och drömmarna ännu fler, synd att tiden inte är lite mer generös... men om man inte längtar så blir det inte lika bra eller lika uppskattat.

Idag ska jag färdigställa nyaste rabatten. Igår delades och planterades stora mängder funkia längs vår nybyggda veranda, idag ska liljor och lökar få komma ner i jorden. Ett par pioner från min mammas och pappas trädgård fick flytta hit och står nu på varje sida om nya verandatrappan. Ska bli så spännande till våren när allt kommer igång och växer.
Nu ska jag ut och fotografera rabatten så ska nu få se hur den blev för att kunna jämföra till våren.

ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar