fredag 8 juni 2012

VÄXTHUSET FÅR VATTEN!

...Hmm, snarare blev en vattenslang nergrävd på en meters djup. Vilket innebär att gräsmattan och gårdsplanen inte ser riktigt klok ut.
Hunden är nöjd och ligger och myser i grus och jordhögarna, vilket innebär att det kommer in i huset också..

MEN nu ska jag inte klaga, det blir ju bra mitt växthus. Ska bli skönt när allt grovarbete är gjort så det bara är finliret kvar, men det dröjer till hösten... "Den som väntar på något gott"...
Måste bara berätta, efter kvällens arbete igår satte jag mig i gräsmattan för att ta en paus (med ryggen åt jordhögarna..)
När jag satt där och lyssnade på alla fågelungar som tigger mat kom helt plötsligt en liten Igelkott spatserande och letade mat! Det var ett fasligt smaskande och han lade inte ens märke till mig han var för upptaget med sitt sniffande.
Helt underbart med en Igelkott i trädgården, det betyder ju att vi gör något rätt! =)

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar