måndag 6 februari 2012

Vårinspiration!

Hej! Ni har väl inte glömt den underbara tidningen Isabellas. Mycket vårinspiration, recept och inredning.
Lite allt-i-ett. ;)

 Här ser ni årets första bokinköp. Jag satt och bläddrade i tulpanboken innan helgen och insåg till slut att jag var tvungen att sluta- det blev bara som en jättelång shoppinglista. "Jag vill ha" på det mesta...
De andra böckerna är: Med fingrarna i jorden- Karin Berglund, Svenska träd- Pelle Holmberg/Marie-Louise Eklöf/Maj-Britt Rehnström, Karin Franssons sju årstider och Förälskad i rosor av Ulrika Grönlund.


 Om ni har äpplen i fruktskålen som börjar bli lite skrumpna eller halv dåliga- släng dom INTE! Koltrastarna älskar äpplen, och jag tycker det ser så fint ut med röd/gula färgklickar under "fågelträdet".

Tänk också på vatten. Jag läste om ett jättebra sätt att få vattnet att inte frysa. Ett värmeljus eller ett gravljus under en upp-och-ner vänd terracottakruka, en luftspalt och ett fat med vatten ovanpå det. Mer än så behövdes inte.

1 kommentar:

  1. Den tidningen får bli min belöning nästa vecka... ;-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera