torsdag 23 februari 2012

Nu är väl ändå våren här?

Nu har jag legat hemma i två dagar med magsjuka, riktigt riktigt dålig. Utanför fönstret ven Kung Bore på natten, men ingen rår på Tant Tö just nu... Redan dagen efter hade hon tagit sin kvast och sopat undan snön. Igår var det översvämning, men idag har det försvunnit mer och mer. De här underbara späda skotten av en stor daglilja hade kommit upp i en trädgård där jag beskar fruktträd idag. Helt underbara!
Nya små skott av daglilja


Underbara snödroppar, mina favoriter
Här nere i södern kan man börja lyfta lite smått i sin vintertäckning för att inte missa de små fina vårlökarna, men se upp så att ni inte tar bort det helt än, tyvärr är det fortfarande stor risk för iskyla.

Hade min första utefika idag.. en underbar skön kopp te på en gammal ljugarbänk med en god vän, allt medan hans stora fina hönor luftade fjädrarna för första gången i vår. MMM!!
Det jag ville säga med detta är att mitt i allt det våriga måste man stanna upp och njuta lite också, jag är alldeles för dålig på det, men man kan ju alltid bli bättre =)

Ha ett skönt veckoslut och glöm inte att vända ansiktet mot solen, den värmer redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar