fredag 1 juli 2016

OJ! sista Maj och första Juli...




... vad hände däremellan?? Hur kan Juni redan vara slut?



Som ni förstår har det varit galet högt tempo och mycket att göra som alltid vid den här tiden. (tror alla som jobbar med trädgård upplever det likadant) På instagram är jag desto flitigare och lägger upp bilder i stort sett varje dag, så trilla in där om ni vill se fler spännande projekt. @tsomitradgard heter jag där.


Månadens perenn är svår att välja och i år har ju mycket blommat samtidigt eftersom vi fick en så torr och varm Majmånad. 9 mm regn under hela månaden var vad vi fick här hemma... Rosorna som brukar börja blomma nu har redan blommat i flera veckor och höstanemonen står i knopp, så lite knas är det allt. Men jag lägger bilder på några av mina favoriter för månaden.
Stäppsalvia - Salvia 'Caradonna' tillsammans med Malört och Allium.

Krollilja


Bondpion. Men alla pioner är fantastiska!

Akleja 'Black Barlow'. Jag älskar alla kronbladen i den mörka vinröda nyansen.

Vit brunnäva - Geranium phaeum ' album'. Blir lätt stora höga bestånd och klipper man ner den när den blommat över kommer den glatt igen.

På söndag är det återigen dags för Tusen Trädgårdar och jag öppnar min trädgård för första och enda gången den här sommaren. Det blev Malmö Garden Show den här våren istället för Öppen Trädgård. Men på söndag är ni varmt välkomna att besöka mig. Hur ni hittar hit ser ni i menyn ovanför. Sista biten finns det skyltar och såklart den för Tusen Trädgårdar speciella vimpeln. 


Varmt välkomna då!!
mvh Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar